K. Hoffmann: PROČ JSEM SI VYBRAL KOČKU, A NE PSA

Asi jako každému klukovi i mně prošla rukama mnohá zvířátka od různých hlodavců, želv, králíčků, rybiček, pejsků a kočiček. Každý z těchto tvorečků potřebuje různou péči a různě nám naši lásku vracejí, některé více, jiné méně.

Kolem naší puberty přijdou jiné priority, a tak jako v jiných rodinách vše padlo na rodiče. Po mnoha letech, až jsem se sám stal rodičem, vyvstala opět volba pořídit si domácího mazlíčka. A přišlo dilema -„pejsek, nebo kočička“? Samozřejmě děti vyrostou a péče o ně bude naše starost. Máme různě časově náročnou práci, koníčky a jiné aktivity, takže při rozhodování pracuje náš volný čas - a upřímně - i lenost a odhodlání.

Takže příklad dnešní klasické české rodinky:

 Dorazím z práce. Dítě leží u PC a já musím nakoupit, uvařit, uklidit. A jako každý oddaný milovník svého pejska, musím jít hned ven venčit minimálně na jednu hodinu a nachodit několik kilometrů. Takže vyrazím, ať se mi chce nebo nechce, prší či svítí sluníčko a po návratu mne čekají ty, často odložené domácí práce.

Nebo:

Přijdu z práce. Naše dítě je na FB, podrbu naší kočičku za ocáskem hned u dveří – tam to má nejraději. Dám jí její oblíbenou kapsičku. Zatímco se mi otírá o nohy, udělám co je třeba.

Při večerní kávičce u TV si mi položí hlavičku na klín a spokojeně přede. Prý to vrnění má podprahové kmitočty, které blahodárně působí na uvolnění napětí v našem unaveném mozku a šíří se do celého těla. Asi je to pravda, protože v tuto chvíli je mi krásně.

Takže pro mne jasná volba.

 

Naše milovaná kočička totálně změnila můj život a ovládla náš byt. Přesto na ní nedám dopustit.

Kočka je jediné domestikované zvíře, které není ochočené.

Život s kočkou je pro její aristokratickou povahu náročný, ale už bych nikdy neměnil.

Všem toto nádherné zvířátko velice doporučuji.

P. S.

Pokud nechcete nebo nemůžete mít kočičku, volte pejska, nebo jakékoli jiné zvířátko. Vždy to naplní a obohatí život Váš i rodiny. A děti to může naučit lásce k přírodě, ale i odpovědnosti k ní.

 

/více… https://www.gemka-most.cz//